Ford Driving Skills For Life

Ford Driving Skills For LifeAm fost și eu la evenimentul organizat de Ford în Iași.  Ford Driving Skills for Life (DSFL) este un program avansat de instruire în siguranța condusului pentru șoferii tineri, în special pentru cei între 18 și 24 de ani. Programul este absolut gratuit: înscriere și participare.

Ford împreună cu echipa Napoca Rally Team merită felicitați pentru organizarea acestui eveniment. Este un lucru extrem de important și este ceva de care conducătorii auto români au nevoie: informare de bază, dar și practică în condiții de risc, condiții care sunt create în cea mai mare parte chiar de „atotștiutorii și măreții” învârtitori de covrig.

Numai bune și frumoase de partea echipei Ford și Napoca Rally Team. Mulțumesc pentru efort și pentru răbdare.

Ce nu a fost bine și frumos? Evident că în România ceva trebuie să aibă și o parte proastă, altfel nu am fi atât de inteligenți. Că tot vorbim de inteligenți, nu puteau lipsi „experții”. Ei știau de toate, puneau întrebări, răspundeau la întrebările puse de ei înșiși și concluzionau că instructorii sunt niște necunoscători puși acolo doar pentru a le testa lor instinctele de „experți”. Presiuni în anvelope, motoare, turații, diesel, ESP, ABS etc. Nu era acronim pe care să nu îl cunoască sau noțiuni de fizică elementară pe care să nu le știe ei. Doar că le știau total greșit. Și insistau că e așa cum spun ei. Și eu mă gândeam că uneori conduc alături de geniile astea pe șosele. Și mă simțeam mic.

Glume și glumițe de autobază, de băieți cunoscători de diesel, de frână de mână, de ambreiaj, de condus volanul cu o mână, de absolut orice în afară probabil de chestii de bun simț în timpul condusului.

Am concluzionat că, deși aveam o oarecare perspectivă, ăstora le-ar trebui mai multe sesiuni de cursuri de condus preventiv și încă vreo 2-3 ture de examen pentru permisul de conducere – doar de control – apoi restricționați cu legi și aplicarea lor. De altfel, se poate analiza psihologia românului conducător auto. Dacă se pune să stea la rând, fără nicio regulă, nu respectă absolut nimic. Niciun fel de bun simț.

Șoferii români funcționează astfel:

1. Dacă nu există reguli minime, de bază, calcă tot în picioare. Lipsă totală de respect și comunicare.

2. Dacă există reguli minime, le respectă cât mai puțin posibil. Dacă nu vede nimeni, dacă nu există un observator, te duci cu turma și scuipi tot.

3. Dacă există reguli minime și există observatori, majoritatea respectă regulile, ba chiar încep să se poarte frumos. Chiar și așa, în această situație, vor fi 1-2 românași care vor încerca diverse mijloace: să fenteze, să se tocmească etc.

Poftim, societatea româneasca 101.

Înțeleg că acest eveniment e și o strategie de imagine pentru Ford și o prezentare a mașinilor și tehnologiilor lor. Dacă pentru eveniment îi felicit, cu mașinile nu m-au convins.

Am condus Ford Fiesta și Ford Focus, dar ambele mi s-au părut incomode. Alte lucruri care nu îmi plac: design mediocru, urât chiar. Bordul prea încărcat, are prea multe distracții și butoane. Prea mult crom. Prea sport. Prea incomode. Oricât au insistat ei cu poziția corectă, cu spatele drept și împins în scaun, cu distracții etc. mașina nu dă semne că ar vrea să te lase să te simți confortabil și atent la condus. Ambreiajul, frâna și accelerația sunt foarte sensibile, totuși sistemul Active City Stop este genial.

Felicitări Ford pentru inițiativă. Sper să mai faceți DSFL și în următorii ani.

Aceasta nu este o reclamă pentru Ford, dar nici anti-reclamă. Nu am nicio legătură cu Ford. Nu dețin mașină, dar închiriez ocazional de la Autonom.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Următoarele marcaje HTML sunt permise: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>