1. Saiturile de „ştiri”
Saituri ca „Gândul.info” sau „Adevărul.ro” nu au conţinut de calitate, conţinut de la care vrei să afli scurt şi la obiect informaţii utile. Saiturile de ştiri sunt o aglomerare alandala de text şi imagini, majoritatea cu şi despre horoscop, tratamente naturiste, evenimente religioase, „studii ale experţilor britanici”, sex şi bârfe. Au în mare măsură acelaşi conţinut pe care îl au şi „Realitatea.net”, „Cancan.ro” etc.
În spaţiul web românesc al ştirilor nu există calitate în conţinut şi aspect grafic. Acest lucru nu este valabil doar în acest domeniu, ci în general. Românii care folosesc internetul pentru a se informa în fiecare zi, în fiecare oră, în fiecare minut sunt expuşi la o strategie de marketing agresivă. De ce? Pentru că se poate. Aspecte ca „relevanţă”, „corectitudine”, „mesaj” nu sunt şi probabil că nici nu prea au fost importante vreodată pentru majoritatea maimuţelor care citesc, respectiv pentru majoritatea maimuţelor care scriu „articole” şi „editoriale” în spaţiul web.
Expunerea primatelor cu creier puţin dezvoltat la acest tip de conţinut de calitate mai inferioară, în timp, este nociv pentru minoritatea din jurul lor, pentru excepţii şi mai ales pentru nivelul de educaţie al societăţii. Internetul le oferă gagiilor care vor să facă bani fără prea mult efort o perspectivă enormă.
Fără conţinut de calitate, fără informare la obiect, optimistă, superficială, cu mult spam şi aberaţii, cu grafică de căcat, negândită, necaligrafică, „oamenii de ştiri” aduc România din realitate în web, la propriu. În loc să schimbe ceva în mentalitate, în idei, în logică cu ajutorul acestei unelte, mai mult sau mai puţin virtuală, numită Internet, aceştia se scaldă în fiecare zi într-o mocirlă creată de ei.
Continuare →